Alimentatie in diabet

Alimentatie in diabet. Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa

Exista diferite tipuri de diabet si nu sunt doi pacienti cu diabet la fel. Asadar, nu exista un singur mod de a manca potrivit pentru toate persoanele cu diabet. Avem cateva sfaturi pe care le puteti folosi pentru a va ajuta sa faceti alegeri alimentare mai corecte si mai sanatoase.

Aceste sfaturi pentru alimentatie sanatoasa sunt generale, de baza si va pot ajuta sa va gestionati glicemia, tensiunea arteriala si nivelul colesterolului. De asemenea, va pot fi de folos pentru reglarea greutatii si reducerea riscului de complicatii ale diabetului, cum ar fi problemele cardiace, accidentele vasculare cerebrale precum si alte afectiuni, inclusiv anumite tipuri de cancer.

Alimentatie in diabet. Ce inseamna sa mananci corect ?

Daca aveti diabet zaharat tip 1, numararea glucidelor este foarte importanta pentru a mentine constant nivelul glicemiei. Estimarea cantitatii de carbohidrati si calcularea  corecta a dozei de insulina sunt foarte importante.

Daca aveti diabet zaharat tip 2 si un exces de greutate,  pierderea in greutate este importanta, deoarece imbunatateste cu adevarat gestionarea diabetului. Pierderea in greutate va poate ajuta sa scadeti nivelul glicemiei si este deja demonstrat clinic ca pierderea in greutate poate duce chiar la remisiunea diabetului zaharat tip 2 la unele persoane.

Vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos dar nu știi cu ce să începi? Click aici dacă vrei ca echipa SuperDiet să te ajute cu un plan de nutritie personalizata pentru tine!

Indiferent daca aveti diabet de tip 1 sau 2, este posibil sa fie necesar sa pierdeti, sa castigati sau sa va mentineti greutatea actuala, fiind foarte important sa faceti alegeri alimentare mai sanatoase in timp ce faceti acest lucru.

Top 10 sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa in diabet

1. Alegeti carbohidrati mai sanatosi

Toti carbohidratii afecteaza nivelul glicemiei, de aceea este important sa stiti ce alimente contin carbohidrati. Alegeti alimentele mai sanatoase care contin carbohidrati si fiti constienti de greutatea dvs.

Iata cateva surse sanatoase de carbohidrati:

  • cereale integrale precum ovaz integral, orez brun sau hrisca
  • leguminoase precum naut, fasole si linte
  • fructe
  • lactate ca iaurtul sau laptele neindulcit

La fel de importanta este si reducerea cantitatii de alimente cu continut scazut de fibre, cum ar fi painea alba, orezul alb si cerealele extrem de procesate. Puteti verifica etichetele alimentare cand cautati alimente bogate in fibre, atunci cand nu sunteti sinur.

2. Mananca mai putina sare

Consumul de sare poate creste riscul de tensiune arteriala ridicata, care la randul sau creste riscul de boli de inima si accident vascular cerebral. Iar cand aveti diabet, deja riscul de a face aceste afectiuni  este foarte ridicat.

Inceracti sa va limitati la maximum 6gr (o lingurita) de sare pe zi. Multe alimente preambalate contin deja sare, asa ca nu uitati sa verificati pe eticheta acest lucru si sa le alegeti pe cele cu mai putina sare.

Gatitul de la zero te va ajuta sa tii cont de cantitatea de sare pe care o consumi. Puteti fi creativ si sa inlocuiti sarea cu diverse tipuri si mirodenii pentru a adauga acea savoare suplimentara.

3. Mananca mai putina carne rosie si procesata

Daca reduci carbohidratii sar putea sa ai tendinta sa consumi cantitati mai mari de carne cu care sa te simti satul. Insa nu este deloc o idee buna sa alegeti carnea rosie si procesata precum sunca, slanina, carnati vita si miel. Toate acestea pot duce la afectiuni cardiace si cancere.

Incercati sa chimbati carnea rosie si procesata cu urmatoarele:

  • legume precum fasole si linte (surse de proteine vegetale)
  • oua
  • peste
  • carne de pasare precum pui, curcan
  • nuci, oleaginoase nesarate

Fasolea, mazarea si lintea sunt, de asemenea, foarte bogate in fibre si in cantitati moderate nu afecteaza  prea mult nivelul glicemiei, fiind o modalitate excelenta de schimbare a carnii procesate si rosii, asiguranduva o foarte buna senzatie de satietate. Cu totii stim ca pestele este bun pentru noi, dar pestele gras precum somonul, sardinele, macroul sunt si mai buni. Acestea sunt bogate in acizi grasi omega 3 care va protejeaza inima si arterele. Incercati sa aveti doua portii de peste gras pe saptamana.

4. Mananca mai multe legume si fructe

Stim ca consumul de fructe si legume este bun pentru noi. Este intotdeauna un obiectiv bun sa suplimentam consumul legumelor la mesele pricipale si al fructelor la o gustare din zi.

Fructele integrale consumate ca atare si nu sub forma de suc cat si legumele va ajuta sa obtineti vitaminele, mineralele si fibrele de care organismul are nevoie in fiecare zi pentru a va ajuta sa va mentineti sanatos.

5. Alegeti grasimi mai sanatoase

Cu totii avem nevoie de grasime in alimentatia noastra deoarece ne ofera enrgie. Insa diferite tipuri de grasimi ne influenteaza sanatatea in moduri diferite.

Grasimile mai sanatoase se gasesc in alimente precum nuci, seminte, avocado, masline si ulei de masline, peste gras, ulei de floarea soarelui.

Unele grasimi saturate pot creste cantitatea de colesterol din sangele tau,  crescand riscul de probleme cardiace. Acestea se gasesc in produsele de origine animala si in produsele alimentare precum: carne rosie si procesata, unt, untura, biscuiti, prajituri, placinte si produse de patiserie.

Este o idee buna sa reduceti utilizarea uleiurior in general si sa incercati sa gatiti prin fierbere, coacere la cuptor, la abur sau la gratar.

6. Eliminati zaharul

Stim ca eliminarea zaharului poate fi cu adevarat grea la inceput, astfel incat micile schimbari sunt un punct bun de pornire atunci cand incercati sa reduceti excesul de zahar. Inlocuirea bauturilor carbogazoase, a bauturilor energizante si a sucurilor de fructe cu apa, ceaiuri neindulcite cu zahar pot fi optiuni bune pentru inceput.

Puteti utiliza indulcitorii fara calorii, de preferat cei naturali (exemplu: extractul de stevie). Reducerea zaharului va poate ajuta sa va controlati nivelul glicemiei si sa va obtineti greutatea ideala.

7. Fiti foarte intelepti cu alegerea gustarilor

Daca doriti o gustare alegeti iaurturi fara zahar, nuci, seminte, fructe sau legume crocante. Bineinteles, marimea portiei conteaza si aici.

8. Moderatia si cumpatarea la alcool

Alcoolul este bogat in calorii, asa ca daca trebuie sa si slabiti, ganditiva sa reduceti mult cantitatile. Daca faceti tratament cu insulina sau cu medicamente orale, de asemenea trebuie sa fiti foarte atenti deoarece poate da hipoglicemii si de aceea trebuie consumat doar dupa masa.

9. Atentie la asa-numitele alimente pentru diabetici

A numi un aliment pentru diabetici nu este tocmai corect datorita faptului ca nu exista dovezi ca aceste alimente va ofera un beneficiu special pentru sanatate. De asemenea, pot contine adesea la fel de multe grasimi si calorii ca si produsele similare si va pot afecta in continuare nivelul glicemiei. Uneori aceste alimente va pot provoca diaree datorita unor indulcitori din compozitie.

10. Obtineti vitaminele si minerale din alimente

Nu exista dovezi ca supliementele minerale si vitaminice va ajuta la gestionarea diabetului. Acestea se recomanda doar de catre echipa medicala in cazuri foarte bine stabilite, carente minerale sau hipovitaminoze.

Este mai bine sa va obtineti nutrientii esentiali consumand alimente cat mai variate.

Nu uitati sa faceti miscare!

A fi activ fizic merge mana in mana cu o alimentatie mai sanatoasa. Va poate ajuta sa va gestionati diabetul si va poate reduce, de asemenea, riscul de afectiuni cardiace. Acest lucru se datoreaza faptului ca creste cantitatea de glucoza folosita de catre muschii dvs. si ajuta organismul sa foloseasca insulina mai eficient.

Incercati sa tintiti cel putin 150 minute de activitate de internsitate moderata pe saptamana, in reprize de cate 30 minute in 5 zile diferite. Faceti orice activitate care creste ritmul cardiac, te face sa respiri mai repede si sa te incalzesti (ar trebui totusi sa poti vorbi si sa poti respira cu usurinta).

NOI TE PUTEM AJUTA

La Clinica Medicala de Nutriție si Diabet SuperDiet, înțelegem chinul și frustrarea pe care le-ai simțit încercând să slăbești ținând tot felul de diete drastice și dezechilibrate. Ne apropiem de fiecare persoana cu compasiune și respect. Experții nostri vor efectua un istoric complet al fiecărui pacient utilizând metoda clinicii SuperDiet înainte de a elabora planul personalizat de slabire sau de a face alte recomandări.

Contactează-ne la numarul de telefon 0770364216 sau 0314255668 pentru a afla mai multe detalii și pentru o programare. Începe chiar ACUM să faci niște schimbări utile în viata ta!

Trăiește sănătos, mănâncă inteligent!

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu ofertele și serviiciile noastre.

Sunt de acord cu Termenii si Conditiile